Voittajat

Grand Prix

Työn nimi
Asiakas
Kiosked
Tekijät
hasan Development, hasan & partners, Idean

Hyvä digitaalinen palvelu heijastaa median ja markkinoinnin uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Erinomainen digitaalinen palvelu ei ainostaan heijasta trendejä, vaan muokkaa niitä.

Grand Prix –palkinnon voittaja on tällainen erinomainen palvelu. Se ohjaa digitaalisen median ja markkinoinnin kehitystä edistämällä digitaalista kauppaa ja tarjoamalla konkreettisia uusia ansaintamalleja kauppiaille, markkinoijille ja median sisällöntuottajille. Mikä parasta, uudenlaiset liiketoimintamallit yhdistyvät palvelussa aitoon asiakaslähtöisyyteen, käyttäjäystävälliseen suunnitteluun ja sisältöjen arvostukseen.

Tuloksetkin osoittavat, ettei palvelua ole luotu pelkästään Suomea, vaan koko maailmaa varten.

Vuoden yritys

Digitoimistot herätys! Vanhat tunnetut nimet ovat onnistuneet pitämään kiinni roolistaan asiakkaan luottotoimistona. Ne osaavat valita parhaat yhteistyökumppanit ja johtaa projektit maaliin.

Voittaja pystyi osoittamaan, mikä vaikutus on sopivalla yhdistelmällä luovuutta ja euroja. Tuomariston mielestä Facebook-tykkäysten tai kampanjasivuston kävijämäärien kertominen ei riitä. Pienempikin case vakuuttaa, kun kertoo suoraan mitä asiakkaan viivan alle jää.

Paras kuluttajille suunnattu palvelu

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Tinkercad
Tekijät
Tinkercad

Palvelu innosti tuomaristoa yksimielisesti. Matkansa alussa oleva palvelu mahdollistaa uuden teknologian tuomisen jokaiseen kotiin. Tämä globaalisti uniikki ja valtavan potentiaalin omaava palvelu on jo herättänyt merkittävästi kansainvälistä huomiota, eikä syyttä.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Valio
Tekijät
Valve, Offbeat Solutions, Appelsiini

Tämä laaja palvelu on toteutettu kunnianhimoisesti ja äärimmäisellä pieteetillä. Se ylittää kirkkaasti kaltaiselleen palvelulle asetetut odotukset. Mobiilikäyttö on otettu huomioon ja se tukee toimivasti liikkuvaa kuluttajaa.

Paras B2B-palvelu

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Kiosked
Tekijät
hasan Development, hasan & partners, Idean

Rohkeasti erilainen, uusi idea. Aidosti iso idea, joka skaalautuu joka bisnekseen ja joka mantereelle, sekä b2b-liiketoimintaan että b2c:hen. Sisäänrakennettu liiketoimintamalli ja ansaintalogiikka. Luo digitaalisen markkinoinnin tulevaisuutta. Ei ole jäänyt vain idean tasolle, vaan myös toteutus ja tulokset vakuuttivat. Hienoa, että ei olla lähdetty näpertämään toteutusta itse, vaan otettu mukaan eri alojen asiantuntijoita. Saavuttanut nopeasti vaikuttavia tuloksia.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
ABB
Tekijät
Bob Helsinki, Qvik

Hienosti oivallettu, että lanseerauksen ensimmäinen kohderyhmä ovat oman talon myyjät. Heille on luotu toimiva ja houkuttava työkalu, joka tuo myyjän pois laptopin suojamuurin takaa asiakkaan viereen. Valitseminen satojen konfiguraatiovaihtoehtojen joukosta on tehty helposti. Elegantti toteutus.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Recruitby.net
Tekijät
Reaktor, Wörks

Hieno työkalu, joka säästää aikaa ja samalla parantaa prosessin laatua. Selkeä ja yksinkertainen tapa ratkaista ongelma. Haastaa käyttäjiä positiivisesti laittamaan itsensä likoon. Tällaisia innovaatioita varten internet on olemassa.

Paras design

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Flow Festival
Tekijät
Byroo, Tsto, Santtu Mustonen

Voittajatyössä on tehty rohkeita ratkaisuja sekä visuaalisuuden että sisällön esiin tuomisen suhteen. Näin on onnistuttu luomaan kokonaisuus, jolla on ollut merkittävä vaikutus ei vain nousevan suomalaisen sukupolven elämyksiin ja kokemuksiin, vaan myös kansainvälisesti tarkasteltuna.

Tekijöiden intohimo ja perusteellinen paneutuminen toteutukseen ovat luoneet käyttäjilleen perusteltua sisältöä, joka on design-mielessä funktionaalinen, itseään useissa eri alustoissa manifestoivaa ja sopivasti käyttäjää haastavaa.

Näin ollen päätös oli selkeän yksimielinen – yhdellä poikkeuksella. Yksi tuomariston jäsen jääväsi itsensä päätöksenteosta kokonaan. Tästä huolimatta voittajaksi nousi yksi ylitse muiden.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Workspace
Tekijät
Bond, Kelvin

Vähäeleisen sivistynyt, mutta leikkisä. Työ sisältää sopivassa määrin tarvittavaa hifistelyä ja omaehtoisesti käytettäviä pikkuhauskoja elementtejä, aseteltuna kuitenkin niin, että se ei häiritse käyttökokemusta. Työstä huokuu hyväntuulisuus.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Stora Enso
Tekijät
N2 Helsinki, SON Helsinki, Fake Graphics, Carbon

Työ, jonka visuaalinen maailma ammentaa onnistuneesti yrityksen tuotteista. Yrityksen ajattelutapa, toiminta sekä kokonaisvaltainen muutos tulee työstä selkeästi esille. Sivustolle sijoitetut pienet herkut tuovat sopivasti maustetta kokonaisuuteen.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Nokia
Tekijät
Activeark, Woodpecker Film, Kombo, Fellowland, Lasersquad

Kunniamaininnan saa työ, jonka on nimensä mukaisesti kauniisti yksinkertainen. Erikoismaininta oivaltavista toiminnallisuuksista. Sivusto saa tuotteen näyttämään helvetin houkuttelevalta.

Paras sosiaalisen median hyödyntäminen

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Hesburger
Tekijät
Satumaa

Pitkäkestoinen kampanja, joka vaikutti yrityksen koko toimintaan, tuotekehitykseen ja asiakassuhteeseen. Sosiaalinen media keskeisenä osana kokonaistoteutusta. Idea toteutettiin rohkeasti loppuun saakka. Paras strategia, paras toteutus.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
K-Citymarket
Tekijät
N2, Into-Digital, Voitto

Melkein voittaja. Kampanja, joka opetti meille, että sosiaalinen media ei ole vain laulua ja leikkiä vaan todellinen reaalimaailman peili. Tästä plussaa!

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Whole Foods Market
Tekijät
Luxus

Nöyristelemätön asenne ja paras toteutus vievät suomalaista markkinointiosaamista maailmalle. Tämä palvelu tuo asiakkaalle lisäarvoa vielä pitkään. Lisää näitä, please!

Paras ux-design

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Tinkercad
Tekijät
Tinkercad

Kiinnostava, helppo ja hauska - tuomaristoa otti mahasta tämä huikea suomalainen innovaatio! Nerokas luova idea voimaannuttaa käyttäjää onnistumisten kautta - oman edistymisen huomaaminen palkitsee ja koukuttaa jatkamaan käyttöä. Erinomainen toteutus, jonka kehittämistä tuetaan jatkuvalla käyttäjätestauksella. Globaali strategia antaa uskoa siihen, että tässä ollaan tekemässä suomalaista menestystarinaa. Tuloksista käy nyt jo selväksi, että palvelu innostaa ihmisiä kaikkialla maailmassa.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Sports Tracking Technologies
Tekijät
Great Apes, Sports Tracking Technologies, MK&C

Viimeistä yksityiskohtaa myöten mietitty, kansainvälisen tason huippusuunnittelua. Lukemattomista ominaisuuksistaan huolimatta selkeä käyttää. Palvelun ydin pysyy tiukasti hanskassa, vaikka se on tuotu uudelle alustalle.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
P2S Media Group Inc.
Tekijät
Idean, Nordkapp, Exove Design, Exove, Latomo Design, Ezpa, Lingsoft, Rakettitiede, Kinetik, Partaheikki Technologies, Tesnet, Ixonos

Palveluinnovaationa monistettavissa kansainväliseksi menestystarinaksi. Käyttökokemus laajenee ohi oman palvelun ja yhdistää muita toimijoita liimaten ne yhteen. Käyttäjä on palvelun ytimessä – Power to the people!

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Sitra
Tekijät
Deasign, Fröjd

Positiivisesti yllätti raikkaalla toteutuksellaan aiheesta, jonka ei odottanut kiehtovan.

Tulevaisuuden työtavat, strategia ja tekemisen tapa, jossa mukana toimittaja, asiakas ja käyttäjä. Prosessin onnistuminen näkyy hyvänä kokonaisvaltaisena käyttökokemuksena.

Paras mobiilikampanja

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Ruokakesko
Tekijät
Sanoma News, Markkinointiviestintä Dialogi, Mearra, Richie, 2General, Leiki

Mainoskampanja tuo kuluttajille tutun mainonnan kattokonseptin luontevasti mobiiliin. Kampanja hyödyntää valitun median tarjoamaa innovatiivista ja uudenlaista rich media -mainosformaattia rohkealla ja optimaalisella tavalla. Arjen pulmatilanteisiin ratkaisuja tarjoava konsepti kannustaa käyttäjän ja mainoksen väliseen interaktiivisuuteen.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Helsingin Juhlaviikot
Tekijät
Taiste, Helsingin Juhlaviikot, Bob Helsinki, Elisa

Sisältökokonaisuus on suunniteltu tarvelähtöisesti, ja muu markkinointiviestintä tukee konseptia oivallisesti. Mobiilitoteutuksen viimeistelty jälki osoittaa, että myös visuaalisen ilmeen laatuun panostaminen kannattaa. Kampanjan kävijämäärät kertovat, että kuluttajat osaavat hakea etsimäänsä tietoa ja myös löytävät sen mobiilissa käyttötilanteista riippumatta.

Paras mobiilipalvelu

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
P2S Media Group Inc.
Tekijät
Idean, Nordkapp, Exove Design, Exove, Latomo Design, Ezpa, Lingsoft, Rakettitiede, Kinetik, Partaheikki Technologies, Tesnet, Ixonos

Uniikki liiketoimintakonsepti jonka keskiössä aidosti mobiili. Palvelussa yhdistyy innovatiivisuus mobiilialustan hyödyntämisessä erittäin tyylikkääseen toteutukseen. Palvelu synnyttää uusia ansaintamahdollisuuksia kolmansille osapuolille.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Sports Tracking Technologies
Tekijät
Great Apes, Sports Tracking Technologies, MK&C

Toteutuksen monipuolisuus ja tekninen toimivuus ja luotettavuus on kiitettävä. Mobiilisovellus tuo kaikki keskeiset verkkopalvelun toiminnallisuudet hyvin suunnitellusti ja käytettävyyden kannalta saumattomasti kuluttajan käteen. Sovelluksen visuaalinen tyyli on maailmanluokkaa ja sitä kantaa mielellään liikkuessaan mukanaan.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Helsingin Sanomat
Tekijät
Helsingin Sanomat, MK&C

Palvelu muuttaa kuluttajien mediakäyttäytymistä jokaisena päivänä. Määrätietoisesti, pitkäjänteisesti ja kiitettävän ennakkoluulottomasti rakennettu palvelu yhdistää monipuolista sisältöä mielekkääksi kokonaisuudeksi. Sovellus luo mediaympäristön, jossa myös mainostajat voivat tehdä innovatiivisia kampanjoita. Palvelu on selkeästi yritykselle uutta liiketoimintaa.

Paras kuluttajakampanja

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Oy Gustav Paulig Ab
Tekijät
Robot, Toinen Helsinki, SEK & GREY

This campaign nailed it. Don’t try to make your consumers do something they are not already doing. Instead make yourself relevant in what they are doing. But everyone talks about engaging the consumers with meaningful conversation. How many really walks the talk? This campaign walked all the way. Getting consumers, and even hard to reach bloggers, excited about the product. A product that is quite mundane in itself. But here is the great insight. Combined with another commen subject, it’s not mondane at all, it’s a great added value. And it’s something people love to talk about. This campaign is beautiful executed as well. We can almost smell and taste the product. Apperently so could a lot of others. Congratulations!

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
McDonald’s
Tekijät
DDB Helsinki, OMD Finland

Great ideas are simple. The simplicity of this campaign is beautiful and result versus investment surely likewise. It almost feels too easy. The biggest surprise of this campaign is why the active part only ran for less than two weeks? In our opinion this should continue and live out its full potential.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Leaf Suomi
Tekijät
Family Inc, Toinen Helsinki, Into-Digital, Kuubi, Hill&Knowlton, Humina

Cross media class example here. The campaign utilized almost all available channels but at the same time kept the message simple. It even managed to blur out the line between reality and fantasy. Often agencies ask “Will it make it to the news papers”. Well, this one certainly did, in a most surprising way.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Suomen Syöpäyhdistys
Tekijät
hasan & partners, Piippunaakka

This campaign succesfully got attention around a subject that to the audience is alarmingly boring. Even astunningly high attention. This was a killer strategy! Being bold and radical, even almost crossing the line, got the message through, and for a great cause.

Paras B2B -kampanja

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Stora Enso
Tekijät
N2 Helsinki, SON Helsinki, Fake Graphics, Carbon

Voittajatyössä on uskallettu olla rohkeita sekä asiakkaan, että toimiston puolella. Lopputulos ei ole vain yksittäinen digitoteutus vaan brändiä rakentava ja kokonaisuutta tukeva. Lopputuloksessa yhdistyy briljantti strategia, idea ja toteutustapa. Tämä ei ole vain kampanja, vaan jonkun suuremman alku.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Fonecta
Tekijät
SEK & GREY, SEK Point, !NOOB, Toinen Helsinki

Tässä työssä on ymmärretty ja kunnioitettu kohderyhmää. Sen kautta on löydetty insight, joka on jalkautettu innovatiivisella tavalla yllättävässä mediassa. Kampanjan ansiosta pienelläkin oli mahdollisuus saada suurta näkyvyyttä.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Aegis Media Finland
Tekijät
Carat, White Sheep Isobar, iProspect

Hauska toteutus, jossa on oivallettu hyvin median käyttö kohdentamisessa. Kampanja, joka sai aikaan pöhinää ansaitussa mediassa. Todennäköisesti moni meistä oli osa tätä kampanjaa.

Paras verkkomainos

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Elisa / Saunalahti
Tekijät
Family Inc., Silencio, Barabra, Omnicom Media Group Finland

Voittajatyö palautti kauan kadoksissa olleen hymyn bannerimainontaan. Tuomariston mielestä työn jälki oli laadukasta ja loppuun asti mietittyä. Plagiointia on käytetty nerokkaasti ja tuttu idea tarjoiltu uudessa paketissa. Toteutus herättää nälän viettää aikaa brandin parissa. Järjetöntä mutta toimivaa.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Aurinkomatkat
Tekijät
Skandaali, Great Apes, Ölk, Toinen Helsinki

Osallistumaan kutsuva toteutus, joka onnistui yllättämään käyttäjän positiivisesti yksinkertaisella, mutta luovalla ratkaisulla. Toimialallaan erottautuva lähestyminen. Viimeistelty työjälki ansaitsee kunniamaininnan.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Valio
Tekijät
Valio, Dagmar, Valve, SEK & GREY

Työ ansaitsee kunniamaininnan uraauurtavasta toteutuksesta, jossa kampanjan ydin tuotiin selkeästi kuluttajan luo. Jatkossa reaaliaikaisuuden tarjoamia mahdollisuuksia voidaan hyödyntää vieläkin paremmin.

Tuloksellisin verkkokampanja

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Finnair
Tekijät
SEK & GREY, SEK Point, Dagmar

Haastava markkinaympäristö ja erittäin kilpailtu toimiala, jolla vaikea erottautua. Ratkaisussa arvostamme verkkokeskeisyyttä ja rohkeutta. Kampanjan tavoitteiden asetannassa ja tulosten mittaamisessa kaikki liiketoiminnan osa-alueet oli huomioitu hyvin. Ja mikä parasta, kampanjan sekä myynti- että bränditavoitteet ylitettiin kirkkaasti.

Kunniamaininta

Työn nimi
Asiakas
Aegis Media Finland
Tekijät
Carat, White Sheep Isobar, iProspect

Innovatiivista verkon käyttöä! Pienellä budjetilla saatiin kohderyhmän huomio, luotiin puheenaiheita ja päästiin kampanjalle asetetuttuihin tavoitteisiin. Suunnannäyttäjä kustannustehokkaan verkkomarkkinoinnin tekemisessä.

MTV3:n vuoden parhaat pikselit

Voittaja

Työn nimi
Asiakas
Veikkaus Oy
Tekijät
TBWA\Helsinki, !NOOB, Pohjantähti-Elokuva, Carat

Huolella mietitty kokonaisuus, jossa on loistava, kohderyhmäänsä uppoava idea. Myös toteutukseen on panostettu, ja verkkoon tehty ratkaisu on paitsi kiinnostava ja tyylikäs, myös toiminnallisuuksiltaan selkeä. Myyntituloksissakaan ei ollut moittimista. Tämä mainos sai tosiaan verkon heilumaan.

Kalenteri

13.01. Ilmoittautuminen alkaa
07.02. Deadline töille!
09.03. Finalistien julkistus
22.03. Gaala Circuksessa
29.03. IAB Grand One