Voittajat
Grand Prix
Hyvä digitaalinen palvelu heijastaa median ja markkinoinnin uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Erinomainen digitaalinen palvelu ei ainostaan heijasta trendejä, vaan muokkaa niitä.
Grand Prix –palkinnon voittaja on tällainen erinomainen palvelu. Se ohjaa digitaalisen median ja markkinoinnin kehitystä edistämällä digitaalista kauppaa ja tarjoamalla konkreettisia uusia ansaintamalleja kauppiaille, markkinoijille ja median sisällöntuottajille. Mikä parasta, uudenlaiset liiketoimintamallit yhdistyvät palvelussa aitoon asiakaslähtöisyyteen, käyttäjäystävälliseen suunnitteluun ja sisältöjen arvostukseen.
Tuloksetkin osoittavat, ettei palvelua ole luotu pelkästään Suomea, vaan koko maailmaa varten.
Vuoden yritys
Digitoimistot herätys! Vanhat tunnetut nimet ovat onnistuneet pitämään kiinni roolistaan asiakkaan luottotoimistona. Ne osaavat valita parhaat yhteistyökumppanit ja johtaa projektit maaliin.
Voittaja pystyi osoittamaan, mikä vaikutus on sopivalla yhdistelmällä luovuutta ja euroja. Tuomariston mielestä Facebook-tykkäysten tai kampanjasivuston kävijämäärien kertominen ei riitä. Pienempikin case vakuuttaa, kun kertoo suoraan mitä asiakkaan viivan alle jää.
Paras kuluttajille suunnattu palvelu
Voittaja
Palvelu innosti tuomaristoa yksimielisesti. Matkansa alussa oleva palvelu mahdollistaa uuden teknologian tuomisen jokaiseen kotiin. Tämä globaalisti uniikki ja valtavan potentiaalin omaava palvelu on jo herättänyt merkittävästi kansainvälistä huomiota, eikä syyttä.
Kunniamaininta
Tämä laaja palvelu on toteutettu kunnianhimoisesti ja äärimmäisellä pieteetillä. Se ylittää kirkkaasti kaltaiselleen palvelulle asetetut odotukset. Mobiilikäyttö on otettu huomioon ja se tukee toimivasti liikkuvaa kuluttajaa.
Paras B2B-palvelu
Voittaja
Rohkeasti erilainen, uusi idea. Aidosti iso idea, joka skaalautuu joka bisnekseen ja joka mantereelle, sekä b2b-liiketoimintaan että b2c:hen. Sisäänrakennettu liiketoimintamalli ja ansaintalogiikka. Luo digitaalisen markkinoinnin tulevaisuutta. Ei ole jäänyt vain idean tasolle, vaan myös toteutus ja tulokset vakuuttivat. Hienoa, että ei olla lähdetty näpertämään toteutusta itse, vaan otettu mukaan eri alojen asiantuntijoita. Saavuttanut nopeasti vaikuttavia tuloksia.
Kunniamaininta
Hienosti oivallettu, että lanseerauksen ensimmäinen kohderyhmä ovat oman talon myyjät. Heille on luotu toimiva ja houkuttava työkalu, joka tuo myyjän pois laptopin suojamuurin takaa asiakkaan viereen. Valitseminen satojen konfiguraatiovaihtoehtojen joukosta on tehty helposti. Elegantti toteutus.
Kunniamaininta
Hieno työkalu, joka säästää aikaa ja samalla parantaa prosessin laatua. Selkeä ja yksinkertainen tapa ratkaista ongelma. Haastaa käyttäjiä positiivisesti laittamaan itsensä likoon. Tällaisia innovaatioita varten internet on olemassa.
Paras design
Voittaja
Voittajatyössä on tehty rohkeita ratkaisuja sekä visuaalisuuden että sisällön esiin tuomisen suhteen. Näin on onnistuttu luomaan kokonaisuus, jolla on ollut merkittävä vaikutus ei vain nousevan suomalaisen sukupolven elämyksiin ja kokemuksiin, vaan myös kansainvälisesti tarkasteltuna.
Tekijöiden intohimo ja perusteellinen paneutuminen toteutukseen ovat luoneet käyttäjilleen perusteltua sisältöä, joka on design-mielessä funktionaalinen, itseään useissa eri alustoissa manifestoivaa ja sopivasti käyttäjää haastavaa.
Näin ollen päätös oli selkeän yksimielinen – yhdellä poikkeuksella. Yksi tuomariston jäsen jääväsi itsensä päätöksenteosta kokonaan. Tästä huolimatta voittajaksi nousi yksi ylitse muiden.
Kunniamaininta
Vähäeleisen sivistynyt, mutta leikkisä. Työ sisältää sopivassa määrin tarvittavaa hifistelyä ja omaehtoisesti käytettäviä pikkuhauskoja elementtejä, aseteltuna kuitenkin niin, että se ei häiritse käyttökokemusta. Työstä huokuu hyväntuulisuus.
Kunniamaininta
Työ, jonka visuaalinen maailma ammentaa onnistuneesti yrityksen tuotteista. Yrityksen ajattelutapa, toiminta sekä kokonaisvaltainen muutos tulee työstä selkeästi esille. Sivustolle sijoitetut pienet herkut tuovat sopivasti maustetta kokonaisuuteen.
Kunniamaininta
Kunniamaininnan saa työ, jonka on nimensä mukaisesti kauniisti yksinkertainen. Erikoismaininta oivaltavista toiminnallisuuksista. Sivusto saa tuotteen näyttämään helvetin houkuttelevalta.
Paras sosiaalisen median hyödyntäminen
Voittaja
Pitkäkestoinen kampanja, joka vaikutti yrityksen koko toimintaan, tuotekehitykseen ja asiakassuhteeseen. Sosiaalinen media keskeisenä osana kokonaistoteutusta. Idea toteutettiin rohkeasti loppuun saakka. Paras strategia, paras toteutus.
Kunniamaininta
Melkein voittaja. Kampanja, joka opetti meille, että sosiaalinen media ei ole vain laulua ja leikkiä vaan todellinen reaalimaailman peili. Tästä plussaa!
Kunniamaininta
Nöyristelemätön asenne ja paras toteutus vievät suomalaista markkinointiosaamista maailmalle. Tämä palvelu tuo asiakkaalle lisäarvoa vielä pitkään. Lisää näitä, please!
Paras ux-design
Voittaja
Kiinnostava, helppo ja hauska - tuomaristoa otti mahasta tämä huikea suomalainen innovaatio! Nerokas luova idea voimaannuttaa käyttäjää onnistumisten kautta - oman edistymisen huomaaminen palkitsee ja koukuttaa jatkamaan käyttöä. Erinomainen toteutus, jonka kehittämistä tuetaan jatkuvalla käyttäjätestauksella. Globaali strategia antaa uskoa siihen, että tässä ollaan tekemässä suomalaista menestystarinaa. Tuloksista käy nyt jo selväksi, että palvelu innostaa ihmisiä kaikkialla maailmassa.
Kunniamaininta
Viimeistä yksityiskohtaa myöten mietitty, kansainvälisen tason huippusuunnittelua. Lukemattomista ominaisuuksistaan huolimatta selkeä käyttää. Palvelun ydin pysyy tiukasti hanskassa, vaikka se on tuotu uudelle alustalle.
Kunniamaininta
Palveluinnovaationa monistettavissa kansainväliseksi menestystarinaksi. Käyttökokemus laajenee ohi oman palvelun ja yhdistää muita toimijoita liimaten ne yhteen. Käyttäjä on palvelun ytimessä – Power to the people!
Kunniamaininta
Positiivisesti yllätti raikkaalla toteutuksellaan aiheesta, jonka ei odottanut kiehtovan.
Tulevaisuuden työtavat, strategia ja tekemisen tapa, jossa mukana toimittaja, asiakas ja käyttäjä. Prosessin onnistuminen näkyy hyvänä kokonaisvaltaisena käyttökokemuksena.
Paras mobiilikampanja
Voittaja
Mainoskampanja tuo kuluttajille tutun mainonnan kattokonseptin luontevasti mobiiliin. Kampanja hyödyntää valitun median tarjoamaa innovatiivista ja uudenlaista rich media -mainosformaattia rohkealla ja optimaalisella tavalla. Arjen pulmatilanteisiin ratkaisuja tarjoava konsepti kannustaa käyttäjän ja mainoksen väliseen interaktiivisuuteen.
Kunniamaininta
Sisältökokonaisuus on suunniteltu tarvelähtöisesti, ja muu markkinointiviestintä tukee konseptia oivallisesti. Mobiilitoteutuksen viimeistelty jälki osoittaa, että myös visuaalisen ilmeen laatuun panostaminen kannattaa. Kampanjan kävijämäärät kertovat, että kuluttajat osaavat hakea etsimäänsä tietoa ja myös löytävät sen mobiilissa käyttötilanteista riippumatta.
Paras mobiilipalvelu
Voittaja
Uniikki liiketoimintakonsepti jonka keskiössä aidosti mobiili. Palvelussa yhdistyy innovatiivisuus mobiilialustan hyödyntämisessä erittäin tyylikkääseen toteutukseen. Palvelu synnyttää uusia ansaintamahdollisuuksia kolmansille osapuolille.
Kunniamaininta
Toteutuksen monipuolisuus ja tekninen toimivuus ja luotettavuus on kiitettävä. Mobiilisovellus tuo kaikki keskeiset verkkopalvelun toiminnallisuudet hyvin suunnitellusti ja käytettävyyden kannalta saumattomasti kuluttajan käteen. Sovelluksen visuaalinen tyyli on maailmanluokkaa ja sitä kantaa mielellään liikkuessaan mukanaan.
Kunniamaininta
Palvelu muuttaa kuluttajien mediakäyttäytymistä jokaisena päivänä. Määrätietoisesti, pitkäjänteisesti ja kiitettävän ennakkoluulottomasti rakennettu palvelu yhdistää monipuolista sisältöä mielekkääksi kokonaisuudeksi. Sovellus luo mediaympäristön, jossa myös mainostajat voivat tehdä innovatiivisia kampanjoita. Palvelu on selkeästi yritykselle uutta liiketoimintaa.
Paras kuluttajakampanja
Voittaja
This campaign nailed it. Don’t try to make your consumers do something they are not already doing. Instead make yourself relevant in what they are doing. But everyone talks about engaging the consumers with meaningful conversation. How many really walks the talk? This campaign walked all the way. Getting consumers, and even hard to reach bloggers, excited about the product. A product that is quite mundane in itself. But here is the great insight. Combined with another commen subject, it’s not mondane at all, it’s a great added value. And it’s something people love to talk about. This campaign is beautiful executed as well. We can almost smell and taste the product. Apperently so could a lot of others. Congratulations!
Kunniamaininta
Great ideas are simple. The simplicity of this campaign is beautiful and result versus investment surely likewise. It almost feels too easy. The biggest surprise of this campaign is why the active part only ran for less than two weeks? In our opinion this should continue and live out its full potential.
Kunniamaininta
Cross media class example here. The campaign utilized almost all available channels but at the same time kept the message simple. It even managed to blur out the line between reality and fantasy. Often agencies ask “Will it make it to the news papers”. Well, this one certainly did, in a most surprising way.
Kunniamaininta
This campaign succesfully got attention around a subject that to the audience is alarmingly boring. Even astunningly high attention. This was a killer strategy! Being bold and radical, even almost crossing the line, got the message through, and for a great cause.
Paras B2B -kampanja
Voittaja
Voittajatyössä on uskallettu olla rohkeita sekä asiakkaan, että toimiston puolella. Lopputulos ei ole vain yksittäinen digitoteutus vaan brändiä rakentava ja kokonaisuutta tukeva. Lopputuloksessa yhdistyy briljantti strategia, idea ja toteutustapa. Tämä ei ole vain kampanja, vaan jonkun suuremman alku.
Kunniamaininta
Tässä työssä on ymmärretty ja kunnioitettu kohderyhmää. Sen kautta on löydetty insight, joka on jalkautettu innovatiivisella tavalla yllättävässä mediassa. Kampanjan ansiosta pienelläkin oli mahdollisuus saada suurta näkyvyyttä.
Kunniamaininta
Hauska toteutus, jossa on oivallettu hyvin median käyttö kohdentamisessa. Kampanja, joka sai aikaan pöhinää ansaitussa mediassa. Todennäköisesti moni meistä oli osa tätä kampanjaa.
Paras verkkomainos
Voittaja
Voittajatyö palautti kauan kadoksissa olleen hymyn bannerimainontaan. Tuomariston mielestä työn jälki oli laadukasta ja loppuun asti mietittyä. Plagiointia on käytetty nerokkaasti ja tuttu idea tarjoiltu uudessa paketissa. Toteutus herättää nälän viettää aikaa brandin parissa. Järjetöntä mutta toimivaa.
Kunniamaininta
Osallistumaan kutsuva toteutus, joka onnistui yllättämään käyttäjän positiivisesti yksinkertaisella, mutta luovalla ratkaisulla. Toimialallaan erottautuva lähestyminen. Viimeistelty työjälki ansaitsee kunniamaininnan.
Kunniamaininta
Työ ansaitsee kunniamaininnan uraauurtavasta toteutuksesta, jossa kampanjan ydin tuotiin selkeästi kuluttajan luo. Jatkossa reaaliaikaisuuden tarjoamia mahdollisuuksia voidaan hyödyntää vieläkin paremmin.
Tuloksellisin verkkokampanja
Voittaja
Haastava markkinaympäristö ja erittäin kilpailtu toimiala, jolla vaikea erottautua. Ratkaisussa arvostamme verkkokeskeisyyttä ja rohkeutta. Kampanjan tavoitteiden asetannassa ja tulosten mittaamisessa kaikki liiketoiminnan osa-alueet oli huomioitu hyvin. Ja mikä parasta, kampanjan sekä myynti- että bränditavoitteet ylitettiin kirkkaasti.
Kunniamaininta
Innovatiivista verkon käyttöä! Pienellä budjetilla saatiin kohderyhmän huomio, luotiin puheenaiheita ja päästiin kampanjalle asetetuttuihin tavoitteisiin. Suunnannäyttäjä kustannustehokkaan verkkomarkkinoinnin tekemisessä.
MTV3:n vuoden parhaat pikselit
Voittaja
Huolella mietitty kokonaisuus, jossa on loistava, kohderyhmäänsä uppoava idea. Myös toteutukseen on panostettu, ja verkkoon tehty ratkaisu on paitsi kiinnostava ja tyylikäs, myös toiminnallisuuksiltaan selkeä. Myyntituloksissakaan ei ollut moittimista. Tämä mainos sai tosiaan verkon heilumaan.
Kalenteri
13.01. | Ilmoittautuminen alkaa |
---|---|
07.02. | Deadline töille! |
09.03. | Finalistien julkistus |
22.03. | Gaala Circuksessa |
29.03. | IAB Grand One |